27 juli 2008

Kd ger mig ingen ro.

Kd ger mig ingen rast och ingen ro. På stan idag gick jag och funderade över civilkuragelagen. Dom hårt arbetande grabbarna i glasskiosken kan nog misstänkas arbeta svart, till en del. Inte så bra, men ska jag vara skyldig att anmäla det till polisen? Eller killen som jobbar i en av stans arabaffärer och vistas olagligt i landet. Ska jag vara skyldig att sätta dit honom? Det funkar inte.
Civilkurage ska komma från hjärtat. Och då har jag ändå inte tagit exemplet med folk som hotas av grabbar med ryggmärken på jackorna.
Angiverilagar är för länder där grabbar som Josef och Adolf styr. Och Göran H, då ;)

Sen var det ju kd i Stockholm som upprördes över att bussarna i stan flaggade med regnbågsflaggor samma dag som pride invigdes. Det kan inte vara lätt att vilja ha ett samhälle där alla ska passa in i en smal mall. Vita kristna heteros som anger varandra. Olika partier har i sanning olika visioner.

Inga kommentarer: