25 juli 2008

Enkätish. Stulen.

1. Hur gammal är du om fem år?
Ingen aning. Matte är inte min kopp kaffe.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Sönerna och parkens alla gäss. Laptopen och en bok. Kaffekoppen.

3. Hur lång är du?
20 cm längre än S.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Äldstebror kom in och körde nån jotubgrej som jag redan glömt

5. Vem ringde du senast?
S.

6. Vem ringde dig senast?
En som undrade vilket abonnemang jag har idag. "idag?", svarade jag, "jag har bindningstid och skit".

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det minns jag inte helt. Nåt i stil med "Då ses vi där." Men det gjorde vi inte.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag föredrar samtal i sängen.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Döen har skilt dem åt.

10. När såg du senast din mamma?
Oj, när var det nu? Annandag påsk, tror jag.

11. Vilken ögonfärg har du?
Brun. Ibland ljusare, ibland mörkare. S säger att det beror på ljuset.

12. När vaknade du i dag?
Nio?

13. Vilken är din favoritjulsång?
Oh helga natt (det trodde ni inte!)

14. Vilken är din favoritplats?
Biblioteket.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Exets hem.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Nånstans där vår lilla Osmond-familj får plats.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag drömde om att bli överkörd av spårvagnen. Och eftersom jag då och då var ute och velade på spåret var det inte helt obefogat.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Borat.

19. Hur stor är din säng?
Smalare när minstebror ligger där än när S gör det. Fattar ni varför?

20. Har du stationär eller bärbar dator?
En av varje.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan, helst.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två, en eller ingen. Det varierar.

23. Hur många landskap har du bott i?
VG, Bohuslän, Västmanland, Skåne. Fyra.

24. Vilka städer har du bott i?
Makrillstan, skithålan och den mångkulturella metropolen.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
sandaler. Inga strumpor, strumpor i sandaler är sjukt fult.

26. Är du social?
Det vetefan. Ibland, så.

27. Vilken är din favoritglass?
Sån där skitdyr mövenpick. Eller mjukglass med lakritsströssel.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Brylépudding

29. Tycker du om kinamat?
Ja, helst friterade räkor i sötsur sås.

30. Tycker du om kaffe?
Eh, ja.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe. Jos, kanske.

32. Sover du på någon särskild sida?
Haha, jag är glad om jag får plats i sängen alls.

33. Kan du spela poker?
Ja, men det är sjukt tråkigt.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Skojar du?

35. Är du en beroendemänniska?
Det kan man lugnt säga.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Samma datum, men inte samma år.

37. Vill du ha barn?
Klart. Först och främst får väl dom jag har stanna ett tag, sen har ju S ett gäng och sen..ja, gärna några till.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, rövarspråket. Sen lite en, da, ty, no, nl, esp, och pol.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
ja, transport mellan SS och Frölunda sjukhus. Och tillbaks. Systern gav mig kolabönor, vilket jag älskat sen dess.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Rikigt hav med maneter, tång och skit.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kaffe och mobilräkningar. Och tågbiljetter.

42. Äger du dyrbara smycken?
Knappast, du. En piercingring i örat som emsan tryckte dit. Det är alles.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Tre kärlekar och six feeet under.

44. Kan du rulla med tungan?
Det kan jag. Ingen har klagat hittills.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Minstebror.

46. Sover du med gosedjur?
Det är förbud mot sånt i min säng.

47. Vad har du för ringsignal?
"Välkomna till våran ö"

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
en tröja från 1978 är den äldsta.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ingenting. Här är allt grått.

50. Flirtar du mycket?
Inte nu. När jag är singel, oui.

51. Kan du byta olja på bilen?
Det har jag ingen aning om.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nä. det snabbaste jag cyklat var när kedjan hoppade i Stigbergsliden, men inte ens då gick det över femtio.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jg läser bok nummer två om Main Fors. Den har börjat sådär.

54. Läser du någon dagstidning?
Ja, sydis.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nä. Offside, men den kommer inte så ofta.

56. Dansar du i bilen?
Jag dansar alltid. och sjunger, vilket sönerna avskyr.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P1. Fet pretto, jag.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Minstebrors kompis telenummer.

59. När var du i kyrkan senast?
Senast..hm, jag gick in i en kyrka i S hemstad i juni.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Säl-Anders. Han var otroligt cool. Sydde sina kläder själv och så. Lärde oss ryska på engelskan.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Inte länge, kan jag lugnt säga. Och det ska dröja tills nästa gång.

Inga kommentarer: