29 juni 2008

Rullade tillbaks.

Så rullade jag tillbaks in i staden som är mitt hem sedan ett stort antal år tillbaka. Såg skyltarna med SVERIGES FÖRSTA FAIR TRADE CITY och mindes att oppositionen i stan röstade emot det där för några veckor sen i budgetbehandlingen. Jag åkte med lågprisfolket på swebusexpressen hela natten. Satt och sov, men pausade sömnen för värme och sötma i Ödeshög. Kaffe och choklad, varken mer eller mindre. På kvällen hade jag njutit av dotterns sällskap och papa Dee som uppträdde nere vid Kungsträdgården. Stockholm är inte min stad, men jag hittar bra där, dotterns ögon och själ är däremot som att se sig i spegeln. Hon säger att jag skriver mindre privat och mer politik i bloggen, nuförtiden. Själv lyckas jag aldrig skilja dom där sakerna åt. Jag är mina värderingar och handlingar och allt påverkar politiskt, oavsett om jag menar det eller inte. Så S och jag har nog pratat mer politik än vi tror. Och hur blev det med bloggpausen? Jag ändrade mig.

Inga kommentarer: