19 juni 2008

Man ska veta sin plats, jao.

Nu är det förmiddag, ungarna leker och det verkar inte bli bad idag heller. Som em vill jag skita i vädret, men då får man ju se till att man inte planerar väderberoende aktiviteter heller.
Jag har just fått lära mig här i sajbern att jag ska veta min plats och inte tro att jag har en plats bland dom coola. Du ska inte tro att du är något, så lyder första paragrafen i jantelagen. Jag tror nog inte jag följer det, trots allt. Jag har fört en jävla kamp för att våga stå för det jag tycker och gör, vilket är samma sak som den jag är, att det vore underligt att lägga ner nu. Men det är en sorg att det i varje samhälle finns fler medlöpare och såna som står vid sidan av och låtsas som om dom inte ser, än folk som verkligen står upp, om så i ensamhet. och att vanligtvis snälla människor kan bli till skrikande mobbinghopar, vet vi i det stora och i det lilla. Som fan du. Bland de sörsta brotten i de coola 2000-talet är att ta risken att dömas som pk, pretto eller patetisk. Sval ska man vara och inte dra sig för att kicka till nån sorglig stackare. Aldrig i livet, säger jag.

Inga kommentarer: