18 juni 2008

Heja Hillevi.

Hillevi Wahl hoppar på Belinda Olsson för att hon dricker mycket i sina barns sällskap, men backar hem igen och vill vara kompis. Jag måste säga att det är befriande att någon säger rakt ut att det inte är okej att dricka sig berusad i sina barns sällskap. Belinda är ännu en av dessa coolhetsmänniskor som inte bryr sig värst eller vill få det att se så ut. Hillevi har sett vart drickande kan leda. Bra att du säger det högt. Vik aldrig ner dig för dom coola brudarna.

4 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Fast grejen var väl iofs att det inte handlade om att dricka sig berusad över huvud taget utan om att det var vuxna som drack vin utan att bli berusade trots att barn var med.

Mammor får ju inte göra sånt (pappor brukar få däremot, nemas problemas).

Anders sa...

Jag tycker inga föräldrar ska dricka i sina ungars sällskap. Inga mängder som överstiger ett glas vin/en öl till maten i alla fall.

En häxa på Vift sa...

jag håller med dig helt och fullt. Barn och alkohol är ingen kombatibel kombination om man frågar mig. Och där handlar det ju inte ens om mammor vs pappor, ska man dricka tycker jag man kan göra det då man har barntillsyn ordnad så ungarna slipper vara med.

Anders sa...

Alkohol är inget måste. Och känner man att det ÄR ett måste eller något som måste ursäktas eller motiveras, så ska man definitivt hålla sig borta från det.