19 juni 2008

FRA får kolla

Jaha, jag var visst lite naiv där. Jag trodde verkligen att FRA-skiten skulle tillbaks och arbetas om, men det var visst bara några kommatecken som skulle flyttas. Ibland är jag visst lite korkad. Som sagt så tror jag ju att myndigheterna kollar det dom vill kolla ändå. Och då menar jag inte FK och Ams, om man säger så. Varför rent mjöl i påsen-argumentet inte riktigt håller, kan man kanske förstå om man tänker på det där med varför man inte ska läsa sin partners sms och epost: detta att det är så lätt att fatta misstankar. Jag och em skriver alltid "puss" i våra sms och en svartsjuk partner skulle lätt tro att vi bara väntade på att få grovhångla och på samma sätt kan inköpslistor bli bombrecept och en stilla bön till Allah bli värsta uppmaningen till en 9/11-repris. Nu fattas bara att jag skriver Usama bin Laden också, så står väl ordningsmakten och knackar på min dörr. Skriver jag Fredrik Federley dessutom, så släcks kanske mitt bredband. Hör ni inget mer från mig, så var det så det var.

Inga kommentarer: