15 maj 2008

Se solens värma.

Just när sommaren blivit en vana, driver det in moln och nästan regn. Men sen blir det soligt igen. Blåsigt, såklart, annars vore det inte Malmö. Träningen inför varvet är klart, nu ska jag vila ben och äta pasta i några dagar. Jag är sådär nöjd med att det känns i knäna och vill helst inte skylla det på mina Asics, trots att dom nog är bovar i dramat. I juni byts dom ut mot splitternya. Vila ben, sa jag, men helt plötsligt har mitt lugn och min tystnad fått sällskap av fjärilar och en röst i natten och ibland mitt på dan, som påminner mig om att det aldrig är försent att börja med något, möjligen för tidigt att lägga av.

Annas sista budget känns okej. Taxehöjningarna i regionen ska jag återkomma till, men ni fattar vad jag tycker. Det är fortfarande en ynkedom att regeringen inte lägger en prop om könsneutral samlevnadslagstiftning. Det är dags för trängselskatt i Malmö. Tur min brf inte är med i HSB.

Inga kommentarer: