31 maj 2008

Resa är bra - aff är knasigt.

Min favoritcommunity har tappat stinget. Först hade man nån slags mobbingtävling där man skulle samla kramar och därmed visa hur populär man var (och vilka nollor dom kramlösa var). Nu ska man skaffa kunder åt nåt charterbolag och som tack deltar man i en utlottning av en charterresa eller vad det nu var. Charterturism är inte direkt min kopp kaffe. Folk flygs runt halva jorden för att utnyttja billig arbetskraft och inte så sällan för att ägna sig åt det som förskönande kallas för sexturism. Klimatsvineri och rovdrift på människor samtidigt, liksom. Folk kommer hem från Thailand och berättar om hur billigt allting är och vilken fin service man får. Jotack. Och Lottie Knutsson föreslås till statsminister därför att hon är så fin och ställer upp för sina kunder under tsunamin. Jag begrep egentlgen aldrig varför Sverige skulle ta ansvar alls för folk som frivilligt lämnat landet, men ibland duger pappa statens varma hand. Lottie Knutsson och hennes företag tjänar stora pengar på att folk är fattiga och/eller prostituerade i Thailand. Inte så ärofyllt i mina ögon. Resa är bra, men inte herrefolksbeteende. Aff är knasigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller också till på den sidan...och du och jag är inte alltid ense :) men...just här måste jag faktiskt hålla med dig! själv så tycker jag inte att just flygplanresande skall uppmuntras...jag tycker det är ganska miljösjukt att dundra ut miljögifter för att åka till Thailand t.ex.....

Trollets mamma sa...

Jepp! Instämmer.

Cecilia sa...

Fast att kalla det där med kramarna för mobbning tycker jag är att ta i.
Ta det med en klackspark för 17 ;)