23 maj 2008

Jag är med.

Jag kommer upp till Östersund efter en natt av samtal, minnen, men också politisk verklighet i allra högsta grad. Folkets hus är ombyggt sedan 1991 oh det är jag med och partiet i allra högsta grad. Allt är bättre nu, enas jag och kanslichef P om och nostlgi är trams. Debatten om EU-medlemskapet handlar för mig att stanna och kämpa eller stå vid sidan av och verka smartare och bättre. I min värld hotar man inte med att lämna, man hotar att stanna och fortsätta vara besvärlig. Utanför är nedanför och farligt nära avgrunden. Att ställa sig vis sidan av och köra sin egen grej kan i olika sammanhang locka, men det är trots allt tillsammans som man är starka. Vi har inget annat än vår solidaritet, som Roffe Wikström sjöng. Vi gröna sträcker det längre och vidare än andra. Jag är med och det är bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jättefint och bra. MEN... Kan du ta och pallra dig hem nu?! Jag bara bubblar och har ingen att dränka i skiten. Jävla glädje liksom... Sånt är för mesar. Typ.

Anonym sa...

Jag har varit aktiv EU-motståndare. Men jag har insett att miljöfrågorna löser man inte regionalt. Ser vissa positiva tendenser hos EU, även om det finns oerhört mycket mer att göra. Man måste våga tänka nytt och inte fastna i sina åsikter!