28 maj 2008

Hybris och ett tydligt språk

Lite hybris där, kanske. Jag trodde uppenbarligen att jag kunde springa fort som en blixt utan att ha laddat med hydrokarbon eller ens rejält med sömn. Nu löpte jag in under 50 i alla fall, men det var ingen njutning nånstans. Men efteråt i gröngräset med Johanna och Rasmus blev det bättre ljud i skällan. Det finns annat än politik som förenar. Partigrundaren med dotter skymtade förbi inne på området, men jag hann inte byta några ord med honom. Vi kunde kanske pratat EU; det är värt att notera att även han, själva symbolen för EU-motstånd, följer partimajoriteten i omsvängningen.
På eftermiddagen med kaffe och kaka får jag ännu en bekräftelse på att blogg- och nätforumjaget inte alltid talar lika nyanserat som stämbanden och antagligen ännu mindre än kroppsspråk och ögon. Det är så. Jag skriver som en kass Hemingway, med massor av luft som man kan fylla med eget gods. Däremot talar jag som en göteborgsk Clabbe; flödet stilas aldrig. Jag ska tänka på det där. Nu: sol och jobb.

Inga kommentarer: