23 mars 2008

"Vårpromenad"

Morsan och jag och äldstebror går en vårpromenad i Örebro. Det är kallt så in i helvete, men det ser varmt ut när man sitter inne och fikar nånstans. Massor med folk går längs ån och vi kollar på konst på några ställen. Äldstebror gillar inte konst säger han. Kan förstå det med allt snobberi och fnysande som finns när det gäller konst, men både morsan och jag peppar honom med att det man tycker om att titta på är bra konst. Det räcker. Jag försöker få morsan att köpa en tavla till mig för fyratusen spänn, men hon lyssnar inte på det örat. En timme efter att jag kommit in i morsans lägenhet igen fryser jag fortfarande. I morgon ska vi hem. Södern, kusten, äntligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gick ni för förbi Berns Arena. Även Örebroarna har sålt fotbollens själ / Anders

Anonym sa...

Örebro är vackert. Där brukar jag mellanlanda ibland när det behövs.

Anders sa...

Jag har såklart varit på Behrn Arena när den hette Eyravallen. ÖSK verkar överlag vara lite själlöst nowadays. Annat var det på Thomas Nordahls tid, när vallen hade sin najsa träläktare.

Ja, Kajsa, här är vackert. Gillar ån och Wadköping. Och vasaborgen. Men kallt och hårt på marken när nu vintern kom.

Cookiekakan sa...

Konst är skönt! Och absolut inget snobberi! Varför ska det vackra bara vara till för de rika? :-)

En rolig och underfundig konstnär som vi köpt två tavlor av är Adam Hedin i Kastlösa på Öland. Titta lite på hans grejer:
http://www.atelje3hedin.se/adam/