26 mars 2008

Nu: frukost.

En morgon när vi vaknar är hela världen vit. Igen. Och det är inte det minsta kul, vill jag framhålla. Fan heller att jag cyklar, så jag får ställa mig nere vid den fula röda terminalen och vänta på trettioettan. Det är väl bra för klimatet och miljökvalitetsnormerna, tänker jag. Men lika många som vanligt verkar köra bil, det förefaller inte vara förhandlingsbart. Idag ska jag flykta ut med ungarna och sen fastställa budgetäskande för tekniska nämnden med mina vänner 60plussarna i presidiet och de högre tjänstemännen. Det går trögt. Har lovat at skriva ett epos om livet och klimatet till vår medlemstidning grönt. Det kommer att handla om att det privata är politiskt, men att det politiska också är privat. Fortfarande gynnas bilåkande människor, tvåsamma heterofamiljer och könsroller. Ni ska få veta varför senare, om ni inte märkt det självaqxsrwb. Nu; frukost.

Inga kommentarer: