18 mars 2008

Kallnande kaffe.

Det är en sån där kväll när min yngste har tagit plats i min säng och man får läsa en lång och bra saga. En bra kväll. Tiden går, ungarna blir större och när jag stöter på de malmögrönas nya organisationssekreterare Susanne inser jag att jag i år varit medlem i de gröna i 20 år. Länge som fan. Susanne var med redan då, sen for hon ut i världen och kom tillbaka. Och jag är tillbaka i styrelsen för de gröna i Malmö igen. Vi är bättre, starkare och får mer gjort än någonsin. Vi dricker kallnande kaffe och äter mackor som vi alltid gjort. politik är sällan stor drama, utan planer, budgetar och visioner. engagerade och pålästa människor i olika åldrar. Fredrik och Johanna är en bra ordförandeduo, och det är lugnt och fint. Ute i andra rummet ser några GU-are på film och den enda av dem som jag känner igen är Maria, som är nyvalt språkrör för hela stora Grön ungdom. Najs som fan alltihopa.

Inga kommentarer: