05 mars 2008

Hot biter inte och fotbollsfans super mindre än politiker.

På jobbet idag utbrister köksan i personalrummet att det inte är konstigt att det finns så många bögar i Sverige, eftersom dom får vara med i TV och tidningar så mycket. Alla skrattar åt henne (inte med) och tom de mest vanliga heteronormativa tjejerna tycker att det är bra att saker förändras, så att man inte lika ofta diskrimineras på grund av sexuell läggning. Köksan får backa in i sitt kök och börja med mellanmålet istället. Livet fortsätter. Hot biter inte på mig, särskilt inte såna som kommer från frustrerade ex. Hot har jag liksom levt med fram och tillbaka i mitt liv. Bara vid två tillfällen har jag blivit rädd, den ena gången var det en anonymt dödshot på telefon mitt i natten, den andra gången fruktade jag för mina barns säkerhet.
Äldstebror plågar med sin, av hvudvärk och magsjuka, lidande far på en pub för att se fotboll. Chelsea gör mål efter fem minuter, sen var den matchen över.
Det är okej att dricka läsk, ingen bryr sig. Men så är det ju mitt i veckan också, fast budgetkonferensen var ju i början av veckan och då sjöngs det fyllevisor och dracks rejält. Fotbollsfans dricker kanske mindre än äldre manliga politiker och tjänstemän.

Inga kommentarer: