29 mars 2008

Extrema jag...

Ja, jag är ju så extrem i någras ögon, förstår jag.
Gillar tankar på alternativa samlevnadsformer och så.
Dricker inte och tycker att drickandet borde utrotas.
Accepterar inte homofobi ens som skämt och vill ta min rimliga del av klimatbördan.

Ibland tröttnar jag på att det så lättvindigt går att skita i allt, bara bry sig om sitt eget och istället hacka på folk som gör något.
För mig är uttrycket good enough väldigt centralt.
Att vara bra nog farsa, bra nog pedagog och bra nog politiker och acceptera det, trots att man innerst inne vill vara bäst i klassen.

Men varför är det jag som ändå försöker som ska stå till svars?

1 kommentar:

Cookiekakan sa...

Varför du får stå till svars? Därför att du är en av få som tar så tydlig ställning. Det är inte så mycket slams och trams runt dig (fast ibland faller du också in i tramsandet :-))
Själv är jag mer velande - å ena sidan och å andra sidan... Men när det gäller skola är jag mer ställningstagande och då för att jag känner mig mest hemma där.

Du ska veta att jag uppskattar folk som står rakryggade.