03 februari 2008

Svänger 180 grader.

Löpningen funkar sådär, trots vårsolen och leende människor vid det blåa sundet. Tänker ut en sång medan jag springer och nynnar den lite lätt. Svänger 180 grader ute vid handikappbadet och tar vägen om Västra hamnen hem. Fascineras i tanken av människor jag stött på som svängt lika starkt i sina omdömen, som jag på min löptur. Som den personen som bjöd in mig som medborgare i sitt land, för att bara några veckor senare sparka en stålskodd känga i mitt bakhuvud, när jag redan låg.
Man ska passa sig för folk med de tydligaste attributen, dom döljer ofta något.
Nyrenoverad småborgelighet är just det, oavsett vilka termer man svänger sig med eller hur många palestinaschalar man hänger om sin hals.
Jag har ganska lätt att umgås med min moderate presidiekollega i nämnden, just därför att jag vet var han befinner sig, vet vad jag kan förvänta mig.
Värre är det med dem som viker ner sig med en gång i diskussioner och låtsas som om dom inte står för det de faktiskt står för.
Nu ska jag duscha och sticka ut en sväng igen.
Hållningslöshet kommer jag aldrg att förstå mig på.

Inga kommentarer: