25 februari 2008

Ingen kommer undan politiken.

Ungefär samtidigt som Klimax gör sin aktion på Amiralsgatan, sitter jag i möte med svmp-gruppen i tekniska nämnden. Mitt hjärta är helt klart med Klimax, men frågan är om deras är med mig. Ibland känner jag att jag vill ut ur de fina välarvoderade sammanhangen, bort från fina möteslokaler och kallt kaffe, till termosar, banderoller och slagord. Lite både och är det såklart, men ändå.
Förra året vid den här tiden var det uppenbart, vid samma tid som Jagtvej 69 stormades var jag på budgetkonferens på ett snyggt hotell några kvarter därifrån.
Det är så jävla lätt att bli en del av det man ville bekämpa, samtidigt så måste man använda politiska medel och tro att det fungerar.
Det finns inga genvägar.

Att mitt allra privataste blir en dokusåpa i trädgårdslandet gör mig lite arg och ledsen. Men det är inget jag tycks kunna påverka. Det får kosta det som det måste.

Inga kommentarer: