04 september 2007

Why don´t you all f-f-fade away?

This is my generation, baby, men frågan är om det är så mycket en generationsfråga.
Hoppas inte det. Snarare handlar det om attityd, någon social nedärvd syn på vad som är vuxet.
Får kommentarer i stil med att "ja, vänta du på barnbarnen istället".
Men jag har väl aldrig hållt mig till normen?
Keine volvo, villa, vovve und trista grillade kotletter och samtal med grannar om ungdomens förfall och att musiken var bättre förr. It ain´t me, babe.
Det är mig Göran Hägglund drömt om när han vaknar kallsvettig om natten.
Jag har drömmarna kvar och jag tror på ett liv utanför murarna.

16 kommentarer:

Anonym sa...

okay, du tillhör generationen som fortfarande tror dom är tonåringar vid fyllda 40.Grow up!

Anonym sa...

Och vad fan ska ovanstående inlägg betyda? Stackars människa som är så fångad i samhällets spindelnät av normer. Du kommer få ett tråkigt liv.

Anders sa...

a: Kalla det vad fan du vill, som Marjaneh Bakhtiari säger. Det är ändå du som gör dig till en patetisk nolla med dina inlägg.

Anders sa...

S: Att spy anonyma kommentarer ÄR att ha ett tråkigt liv. Ensam och förgrämd. Kärlekslös och stelnad.

Anonym sa...

För att starta en diskussion!
Vad är det för fel på att vara vuxen? Att utstråla mognad, trygghet och kunskap!Inte behöver man väl skämmas för att man fått grå hår o rynkor. Kul kan man ha ändå, tro mej.Sofia (oxå)

Anders sa...

a: Berätta vem du är, så ska jag diskutera med dig. Eller inte.

Anonym sa...

Jag förstår inte riktigt varför anonym antar att man vill vara tonåring bara för att man inte lever upp till vissa normer som finns. Mångfald berikar!! Alltid!!Man kan utstråla mognad,trygghet och kunskap utan att följa normer. Då handlar det om en mer integrerad mognad. Tycker jag.

Anonym sa...

så var diskussionen igång! Sofia är mitt namn oxå

Anders sa...

Du vet nog inte mycket om mig, om du tror att jag strävar efter att vara tonåring. Det är det sista jag skulle vilja, tonåren är den sämsta tiden i mitt liv och den bästa är antagligen nu (trots allt). Jag har rannsakat mig själv att kommit fram till vad jag vill och står för. Jag har slutat vara tillags och kompromissa bort min själ. Det är nog det mognaste jag gjort. Jag lever mitt liv och styr mina göranden och låtanden.

Anonym sa...

så bra. ursäkta misförståndet. ditt sätt att utrycka dej i inlägget gjorde att jag kände att jag ville svar. nu ska du slippa mej i fortsättningen. Sofia oxå

Anders sa...

Sofia oxå, du får gärna skriva i min blogg, så länge du inte hatar eller fördömer mig. kritiska synpunkter är helt okej. jag har inte tänkt på allt, vet du. Än.

Anonym sa...

Varför måste man bli vuxen.Vad är vuxen och vem eller vad bestämmer när man är vuxen.Känner man inte det själv.Man är inte äldre än man känner sig synd bara att inte kroppen fattar det

Anonym sa...

varför vill man inte vara vuxen Pelle?
Vad säger Vilse om det?

Anonym sa...

lilla fina krumelur-jag vill aldrig bliva stur.pippi

Anders sa...

Jag tycker om att vara vuxen. Har bloggat om det ett antal gånger. Gillar det där med ansvar och rätten att fatta egna beslut.

Anonym sa...

Då skulle man vara vuxen vid 18 till 20 års ålder.Man får rösta och är myndig.Kan man inte ha barna sinnet kvar men ändå klara av att ta ansvar för barn och familj.Man har alltid rätt att fatta egna beslut även om man inte känner sig vuxen.