11 september 2007

Tragikomik.

Mina msn-kontakter blir färre och jag har minsann redan mist två facebookvänner.
Tough shit, eller hur?
Det kanske är bra, jag läser i en tidning nånstans att facebook inte kan ersätta fysiska kontakter. Om ni nu trodde det.
Av de som plockat bort mig från msn, märks någon jag avvisat och någon som avvisat mig.
Där finns ett ex som jag hoppades kunna normalisera bekantskapen med och så en bekant som fruktar sin svartsjuke makes vrede.
Det är väl inte så mycket att säga om just de personerna.
Mer tragikomisk är hon som anstränger sig allt hon kan för att inte tycka om mig.
Vi hade en alldeles ljuvlig dag för en tid sen på hennes hemmabana.
Lagade mat, drack kaffe och pratade om allt och ingenting, såg varandra i ögonen och log.
Men något måste ha hänt i hennes sinne under min hemresa, för sedan dess har hon verkligen ansträngt sig för att hata mig och komma med sura uppstötningar och kommentarer.
Jag anklagas för olika hemska saker, tex att inte gilla alliansen (no shit?) och så där.
Jag hyser en vag misstanke om att hon är den som skrivit några av de elaka kommentarer som anonymt florerat här i min blogg, men tyvärr även hos andra, vilka knappast bett om att få ta smällar för mig.
Och, ja, hon tog bort mig från msn.
Nu har jag bara 61 personer där.
I will survive.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt egenvärde hänger allra minst på antal msn-kontakter. Fuck it liksom. Fokus på de som du gillar och som gillar dig tillbaka. Spar på dig och din energi, du är värd det. :)

Anonym sa...

61? Du är ju värsta poppisen! Hur ska jag överleva med mina 5 st.Håller med "em" man ska göra en feng-shui även bland "vänner" släng/spara.

Anonym sa...

Hjälp! Jag har åtta - och kan bli helt yr i huvudet ifall mer än en är inloggad samtidigt...

För övrigt håller jag med de föregående talarna!

Annika Nordgren Christensen sa...

Hej! Ett lästips från dagens SvD:

http://www.svd.se/dynamiskt/idag/did_17063405.asp

Kram,
Annika

Anonym sa...

Om populariteten mäts i antalet MSN-kontakter, då behöver jag aldrig logga in mer.

Anonyma påhopp - vet inte ens om vi ska ödsla energi på dom? *morrar lågt*

Anonym sa...

Förresten, vilken av föräldrarna ringer ni när ett barn blir sjukt? Det har i alla år förvånat mig att personalen gått genom eld o vatten för att få tag på mig, utan att ens försöka med pappan... En sån liten grej kan spela stor roll. Förändra i det fördolda liksom :)

Anders sa...

Jag vet, jag vet. Sorry om inte ironin gick fram. Jag skulle gärna införa en ordning där vi alltid ringde pappa först. Eller varannan gång strikt. Revolutionen sover aldrig.

Anonym sa...

Jag fattade ironin (såklart!) men ville ändå göra ett statement om vad jag tycker. Tänkte att du hade ju ändå plitat ihop ett inlägg om frågan, så något måste det ligga bakom juuu. Ilska, ironiserande eller allvar - skitsamma. :)

Sara sa...

Att bli dissad för att man dissar alliansen är väl en komplimang... eller? ;)