15 september 2007

Ännu ett svar till dom som tycker jag borde fly från stan.

Jag blir lite trött på kommentarer i stil med "flytta från stan, dårå, om du inte gillar avgaser". Det har förföljt mig hela mitt vuxna liv.
Fakta är att JAG lever snudd på så grönt man kan begära av någon.
Jag köper min kravade honung och mjölk på netto, jag cyklar till jobbet och jag bor inte så stort.
För såna som mig krävs det bara ett jordklot.
Det är ena grejen.
Den andra är att jag fan inte jobbar politiskt bara för min egen skull.
Jag vill förändra världen, vet ni.

Men om jag nu är så korkad att jag väljer att låta mina barn växa upp här, varför straffa dom för det?
Som förskollärare jobar jag med barn till olika sorters föräldrar, minst sagt.
Hur skulle det se ut om jag behandlade barn till olika, om jag tex sa att "du som är barn till en bidragstagare, du ska fanemig inte få följa med på utflykten". Sjukt, javisst.
Men tydligen är det inte fel att ursäkta sitt jävla avgasande med att jag valt att ha mina barn boendes i stan. Och som sagt, fler dör av avgaser än av trafikolyckor.

Inga kommentarer: