17 september 2007

Flyktsoda, ta mig i land.

Allt snacket om nollning och insparkar verkar förbise en sak. Alkoholen.
Det är i en alkoholdimma som allt det roliga och förnedrande sker.
Bara det är skäl nog för skolor, kårer och föräldrar att se till så skiten upphör.
Fast vad gör vuxenvärlden själv?
På Facebook ser jag hur vuxna människor skryter med sina baksmällor och fyllor.
Det är liksom coolt att tappa kontrollen och fly från ansvar och engagemang.
Coolt att må skit dagen efter, undra vad man sysslade med och inte fungera för ungar och andra runt omkring.
Sorry, men jag köper det inte.
Även när jag drack, så visste jag att det var fel.
Ni flyr, även om ni kallar det att roa sig eller festa.

1 kommentar:

Ung tant sa...

AMEN!
Människor tar inte ansvar.

Jag vet inte hur jag hamnade här.
Du skriver bra.