29 september 2007

Det spöregnar.

Det spöregnar. Kollade in en film som hette tillfällig fru sökes. Den var inte alls bra. Så handlade den delvis om en kvinna som blev gravid efter att ha haft oskyddat sex med två olika.
Inte direkt något jag behöver påminnas om. Ni vet. Först helt nyligen har jag fattat hur skadad jag verkligen blev. Jag släppte alla skyddsnät och lät henne promenera in i mitt liv och ta för sig av mig. det finns inte mycket kvar av den älskande romantiska vilsegångne nu. Hon har det i sin hand. Men ni vet också att jag hade gjort likadant igen. Att våga är att förlora fotfästet en stund. Jag är stolt över att jag vågade.
I morgon funderar jag på att ta en höstpromenad på Christiania, om inte ensamheten känns för ensam. Sonen spelar så klart fotboll, om inte planen regnat bort innan dess.
Det är guld värt att ha någon att prata med. Du är välkommen hit. Tack för att du finns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl lite som det så klämkäckt heter:

Friskt vågat, hälften vunnet!

Men å andra sidan, är vinsten värd det..?

Blås inte bort på din höstpromenad bara ;) Här är det inomhus bland tusentals människor som gäller... Eek!