13 maj 2007

Inga sänkta skatter, tack.

Mina partivänner i Göteborg sänker skatten ihop med sossarna och vänstern hoppar av samarbetet.
Jag är inte 100 % insatt i förhållandena i Göteborg, men jag förundras ändå.
Göteborg liknar Malmö i sin sociala struktur.
Somligt skiljer såklart, men stan har hemlösa, fattigpensionärer och utanförstående. Barngrupperna i förskola och skola är för stora, många unga fixar det inte och där som här vinner förmögna och välmående på avskaffad fastighetsskatt och förmögenhetsskatt, medan höjda räntor slår mot de skuldsatta.
Det finns min själ inget utrymme för sänkt kommunalskatt.
Kia Andreasson, vad fan sysslar du med?

3 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Jag tänker att ibland behövs det inte mer, utan bättre fördelat.

Anders sa...

Jag ser inga områden i kommunernas verksamhet som badar i pengar, tvårtom är det rätt kärvt både här och där.

Anders Wallner sa...

Men är lösningen mer och mer pengar? Det låter som nämligen som tillväxtlösningen på problemet...