21 maj 2007

Glada nyheter.

Vännen C säger att jag alltid låter arg i bloggen och jag funderar på det en smula.
Det stämmer inte med min självbild i alla fall.
Jag tycker att jag skriver mycket om glada kärlekar, blommande bokar och leende barn.
Hm.
Tar en sväng ner mot havet på mina inlines.
Livet funkar.
Visst finns det glada nyheter att förmedla genom bloggen
Pratade med chefen om dittt och datt vid lekplatsen. Orkar inte upprätthålla konflikter så länge. Vägrar vara ett offer.
Äter donuts och dricker Coca-cola till. Har tagit en liten paus i löpandet, eftersom det blev mer av press och tvång än nöje. Kanske har min mage blivit lite större, men det härdar jag ut. Väntar på att en viss pollett ska trilla ner i ett visst läge, men det kommer att ske och det tål att väntas på. Jag är hoppfull och det är lätt att leva här i slutet på maj.
GAIS må ha förlorat mot Kalmar, men dom vann över Djurgården.
Det är spännande och meningsfullt att vara med i arbetet för det rödgröna Malmö.
Hela stan lyser i grönt.
Och inte bara där.
Längst där inne är himlen ändå alltid grön.
Så det så
Som fan du.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sån är jag ;)
Du, såg du matchen dif-gais över huvud taget? _Egentligen_ vann inte alls, de bara råkade peta in ett mål och det var det enda de gjorde rätt på hela matchen.

Ha en bra dag, Kram C

Anonym sa...

Du verkar så glad nu. Kanske dags att återta ditt gamla bloggnamn och skippa "sliten" i din beskrivning av dej själv. Lev grönt! kram

Anonym sa...

En mage som mår bra och är fylld av dounuts kan man leva med när livet går i grönt.

Anders sa...

C: Ja, sån är du (+ fetfel förkärlek för blåttblått)och ändå gillar jag dig;) GAIS har tagit snyggare treor, det medges, inte minst i höstas på samma arena..

anonym: Nä, jag ÄR vilse även i en positiv mening; vilse och hittar nya spännande saker jag inte hittat om jag följt en snitslad bana. Lever så grönt jag kan, eller i alla grönt nog. Kram tbx.

Sofia: det kan man indeed. Och livet går i grönt. Fyra nyanser eller ännu fler..

Anonym sa...

Oj, låter du arg..? Tänk så olika man kan uppfatta det skrivna ordet, för jag har nog aldrig uppfattat dina ord som arga!

(och donuts kan man göra en väldans söt bread pudding på :))