19 mars 2007

tråkig som fan

Sitter och väntar på att tvätten ska bli klar och känner mig tråkig och tjatig.
Trött är jag också, men det var mitt eget val att inte lägga mig förrän klockan ett.
Ser skämt om män, kvinnor, manligt och kvinnligt överallt och tycker inte för ett ögonblick att det är roligt. Jag ser ingen mening med att män skojar om att kvinnor är si och kvinnor replikerar med att män är så. Tråkig, som sagt. Orkar heller inte med "det var bättre förr"-snacket, som jag också hör överallt. Det var fan inte bättre förr. Ingenting var bättre. Allt är bättre nu, även om det kanske inte är bra nog. Har också more or less fått skulden för att en vän eller fd vän eller ex mår dåligt. Hon dumpade mig, hon uttryckte sin tacksamhet över att jag gått vidare". Ändå är det kontakt med mig som får henne att må dåligt.
Och jag suger åt mig, som vanligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fan inte tråkig! Du är något helt annat. Underbart att höra dig prata om sådana här saker. Jag tycker också det är asjobbigt med alla färdiga föreställningar som finns och som folk slänger sig med hit och dit utan att orka fundera över varför, med ett flin i ena mungipan.

Anonym sa...

Kan hon ha dåligt samvete./A

Anders sa...

Sofia: Säger du det så.

A: Vem vet?

Anonym sa...

Varför gör jag illa den person som jag egentligen vill skydda mot allt ont?

Måste ta tag i denna destruktiva sida!

Vet att du har mitt hjärta i din hand!