28 mars 2007

Redigt sjuk (Abba, blodapelsiner och en bra bok)

Jag får lov att ligga kvar i sängen idag, jag är nämligen redigt sjuk.
Inget psyktjafs utan snor, huvudvärk och hosta.
Då kan jag ligga där och tänka att, for sure, solen skiner, men jag ska läsa och skratta åt Jonas Hassan Khemeri och lyssna på hela Abba-samlingen - samtliga nio cd - från början till slut.
Äta goda blodapelsiner och dricka kaffe.
Jag får lov, detta är på riktigt..

Agnetas charmiga skolengelska är lika oemotståndlig som Kadirs arabisk-franskt inspirerade svenska i boken. Jag skrattar så ögonen tåras.

Och ikväll: fotboll. En sån här dag då jag ska äta kebabpizza till middag och kanske ett glas rödtjut. Trivs för en gångs skull i mitt eget sällskap, fast när telefonen ringer och det är en kär vän, så är det inte alldeles fel det heller.

Bok: "Montecori" - Jonas Hassan Khemeri

8 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig, eller inte, det är frågan? Jag är också sjuk men jag tycker mest synd om mig själv. Med all rätt tycker jag. Lite klädsam feber är ju alltid schysst, men nu nyser jag snart sönder min hals och snyter bort min näsa, jag har fullt av uråldriga granskogars kåda innanför mina tinningar...Men en gång om året är det väl ok. Fortsätt ha en skön konvalescens Anders!

Anonym sa...

Låter rätt mysigt ändå, krya på dig!

Anonym sa...

Nästan så man vill vara sjuk själv så mysigt som du verkar ha det. Men vid närmare eftertanke - nej - jag är nog hellre frisk. Krya på dig och hoppas fotbollen går bra (eller spelar ditt lag mot Bajen så hoppas jag ju inte det förstås...)

Anonym sa...

Mm, låter som en tämligen mysig dag trots sjukdom!
Så du är ABBA-freak, som jag? Nio skivor? I min samling finns bara fyra. Undrar just vilka låtar jag saknar? *funderar*
Och blodapelsiner är ju sååå gott! :)
Krya på dig!

Anonym sa...

krya på dig!

Anonym sa...

Många U nu? Vill bara klargöra att *~*u*~* är inte jag. Men det var ju ändå ett trevligt inlägg.

Men det kanske är dags för mig att byta nick?

Kram

Anders sa...

Oj, två olika u i min blogg. Spännande!
Ja, det var rätt mysigt hela dan igår, m (är du identisk med g..?, men idag känner jag mig lite rastlös. Men jag är verkligen sjuk, märkte jag när jag försökte gå ut en sväng igår.

Anonym sa...

Sorry, nu rörde jag till det för er! Men jag orkade inte fundera ut nåt nytt nick igår.
Får ta mig en funderare tills nästa gång! ;)