01 mars 2007

Kär i P1.

Kär i p1, som sagt.
Gillar allvaret och att folk får prata om väsentligheter, for a change. Gillar Annika Lantz också Kan hon dra dit nya lyssnare är det bara bra.
Jag njuter, gör jag.
Jag blir smartare av P1 och det är ett ljus i mörkret.hmz

Hejar på demonstranterna i Köpenhamn, förresten. Det är inte rationellt och säkert inte rätt, men jag gör det ändå. Dom och Christiania står för ett annat Danmark, utan rasism och småaktighet.

Hälsar en kär gammal bloggpolare välkommen tillbaka.
Länkar inte utan vederbörandes tillstånd, dock.

4 kommentarer:

Joanna sa...

Bezatt...... symbolen för Ungdomens hus i Köbenhamn. Ja jag kan inte annat än le lite. Det väcker minnen. Hade en trevlig natt på en dammig, skitig scen i Ungdomens hus en gång för evigheter sedan. Hade hämtat ett par vänner som jobbat i Israels kibbuzer. Vi fick bo i UH....och lära känna varandra lite djupare han och jag.....;)
Varför ska de vuxna alltid slå ner ungdomens visioner om en bättre, fredligare värld? kostar det för mycket att tro på framtiden?
Beklämmande att se stora starka poliser ta till vapen mot världens ungar. Inte bara i Köpenhamn utan överallt.
Ja det är nog lite "fel" att heja på dem..... men jag tror vi gör rätt i att göra det. Allt för många väljer att bara se våldet de bidrar med för istället för VAD de verkligen står för.

Anonym sa...

"Kär gammal"? Är det möjligtvis jag? *rodnar*

Klart det är ok. :)

Anders sa...

holy: precis så. Vi får ta risken att bli kallade naiva och jag vet inte allt.

zozo: vem annars?

Anonym sa...

P1...En gång när jag lyssnade på kanalen en hel dag i sträck slog det mig att alla programm hade så utomordetntligt fåniga jinglar som jag kände att jag skulle kunna göra om. För en rimlig penning.