11 mars 2007

Helgens sista ord.

La på luren med en försäkran om att nu ska jag gå och lägga mig.
Så hamnade jag här.
Men texten från i förmiddags får inte vara den sista för denna helgen.
Mycket riktigt gjorde vårsolen nytta med mig och även med minstebror som dansade bredvid mig genom stan.
Vi hann med att lämna mellanbror hos en kompis, kebablunch, konsthallen, spirallekplatsen och glass. Och givetvis kurragömma under transportsträckorna, det hör liksom till.
Fastnade på Kungsgatans lekplats, som är samlingspunkten i vår barrio under varma dagar. Rörsjöbor, snygga, välutbildade bostadsrättsinnnehavare. Och så vi: vilse men välkomna.

Varför ägnar sig ex åt historieförfalskning och varför bryr jag mig om det?
Den får bli tiotusenkronorsfrågan ikväll.

I morgon är onekligen en annan dag. I veckan ska jag på förhör eller vad det är hos chefen ett snäpp upp. Vet ännu inte vilken synd jag begått, men det lär jag bli varse.

Femtusenkonorsfrågan är varför svek svider så jävligt och varför jag har ett sånt outsinligt behav av att få upprättelse.

Nu går jag till sängs med Kjell Westös senaste.
Enveckaslån, så jag får sno mig på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Solen kan göra större skillnad än man tror. Snart är det vår på riktigt. Har förresten bytt bloggadress.

Anonym sa...

Rörsjöbor kan även vara som lilla jag - inte så snygg, dock välutbildad med snorlåg lärarlön, hyresrättsinnehavare. Jag brukar titta på barnen som leker utanför och drömma mig bort, jag med... som sagt, svårt att vara nöjd :)

Anders sa...

helena: om den gör. För mig är det all skillnad i världen. Jag är sjukt årstidsbunden. Ju varmare, desto bättre!

lucy: jag är hyfsat snygg och snart br-innehavare. Vilse lik förbannat. Och småpank.

Anonym sa...

Uppenbarligen är historieförfalskning ex's rättighet... Man får försöka skaka av sig det och låta bli att bry sig.
Svek är svek och tar en jäkla tid att glömma. Så är det!

Anonym sa...

Alla är väl ex på ett eller annat sätt, så "sanningen" är nog sann, beroende på vem som berättar(och vem som lyssnar).

Anders sa...

Alla är vi ex och visst finns olika versioner av sanningen. Men tider, platser och yttrade ord är knappast relativa. men ma kan ju förstås glömma och "glömma".