10 januari 2007

Sitter och lyssnar på gammal progg och är nostalgisk för en gångs skull. Det kan jag få unna mig när jag inte bara stått ut, utan till och med gjort ett bra jobb under en dag då detregnat från morgon till kväll. Funderar på att lägga ner eller flytta bloggen. Ingen tycks läsa, i varje fall får jag inga kommmentarer, eller väldigt få.
I vilket fall som helst måste min länklista uppdateras.
Och på tal om det, så representerar nog denna blogg allt jag tycker riktigt jävla illa om i bloggosfären. Översitteri, snobberi, ett förakt mot dom andra, dom vanliga.
Inte oväntat hade nämnde bloggare en hyllning till Zidane precis efter VM-finalen.
Fascismen finns överalllt. Ibland gömmer den sig bakom jargong och humor.
Det hjälper fan inte.
Jag är lite trött, men jag mår alldeles utmärkt idag.
En flicka på jobbet sa att jag alltid ser arg ut.
Sån är jag inte.
Sån vill jag inte vara.

Musik: "Bergsjön" - Nationalteatern

8 kommentarer:

Agogo sa...

Håll ut! Fortsätt blogga! Eddie Van Halen sa någon gång att han kommer att fortsätta att spela även om ingen lyssnar...eftersom han mår bra av att spela. Fortsätt att skriv.

John Carlos

Anonym sa...

Hej! Jag heter Kicki och läser din blogg då och då. Tycker inte du ska sluta blogga!!! Det finns mycket tänkvärt att läsa här. Jag har också en blogg, men den är i förhållande till din mycket ytlig :-)(http://litesomjag.blogg.se). Det betyder dock inte att jag är en ytlig person utan att jag inte vill utelämna mig så mycket på nätet (jag har ju bilder på mig själv i bloggen - så jag är ju inte så anonym). Jag snubblade över din bloggadress på allt för föräldrar om du undrar vad jag är för typ. Ha det!/Kicki

Anonym sa...

Sluta inte! Jag läser faktiskt allt du skriver!
//Elvira

Anonym sa...

en gång på min förskola fick jag frågan av ett barn varför jag jobbade med barn eftersom jag ändå inte tyckte om dom... tough titties...

Anders sa...

Tack till er för att ni finns och läser mina förvirrade tankar. Vilse på Värnhem överlever!

Anonym sa...

Läser din blogg så ofta jag kan. Ibland känns den deprimerande, ibland roande men framför allt läsvärd.

Sara sa...

Även jag läser din blogg så gott som dagligen!

mikebike sa...

"Översitteri, snobberi, ett förakt mot dom andra, dom vanliga..."

Du har inte fattat nånting. och ett förakt mot dom andra, dom vanliga. vad är det för jävla idiotanalys? jag är ju själv en av de smärtsamt vanliga.

Fascist - begåvat omdöme hörru.