08 januari 2007

Inte på topp!

Det är inte på topp. Varning, alla. Kanske har jag ätit fel eller för lite. Får reda ut det sen. Men det var så att när jag kom springande längs kanalen på väg hem kom hela skiten rasande över mig. Alla livets sorger och bedrövelser. Avstånd, tillkortakommanden och trista minnen. Ett pucko till chef, för att inte tala om exet och dom som petade mig från mitt älsklingsuppdrag, det bästa och roligaste jag haft (överdrift). I morgon är det debut i tekniska nämnden. Då ska jag vara parat. På Drottninggatan hade en buss stannat och reparationsbilen ställde sig parallellt med den. Det innebar att bilarna inte kom fram. En hejdlöst tutande blev det, tills den första bilen via refugen körde om. Helt olagligt så klart. Bilarna regerar i stan. Jag behövs i tekniska nämnden!

Inga kommentarer: