17 januari 2007

Exet vill ha mer pengar av mig. Lägger gärna pengar på mina barn, men då ska jag köpa saker, kläder, betala avgifter och så vidare. Och är dom nu så dyra i drift, så har jag dom gärna här lite mer. "Du har ju råd att gå ut och äta då och då". Japp och därför gick vi ut och åt pizza efter fotbollsträningen. Jag är inget offer, you know. Och får hon FK eller tingsrätten att plocka av mig pengar, så överlever jag det med. Men det retar mig att systemet tycks vara gjort för pappor som smiter från sitt ansvar och mammor som är snälla och låter pappor ha barnen mer än en tredjedel av tiden.
Sonen gjorde mål.
Och vi satt på pizzerian och pratade om fotboll och livet.
Det är så man ska ha det.
Två andra bloggposter är på ingång, en om hundar i stan och en om förskolan som polis. skulle vilja skriva om aborter med. Vi får se vad det blir.

3 kommentarer:

Miss Piggy sa...

*ler*
Kan inte låta bli o le åt det du skriver.
Jag bara konstaterar..och blir inte förvånad heller!

Anders sa...

Hm..var det kritik eller medhåll?

Miss Piggy sa...

Både och, till din fördel(givetvis)!