02 december 2006

Tillbaka på nätet

ComBort längde ut mig från nätet, eftersom den räkningen var en av dom jag inte kunde betala förra månaden. Lönsamt att vara sjuk, olönsamt att jobba?
Tänk igen, Reinfeldt!
Medicinen kostade 890 spänn, förresten. Alltför lite egenavgifter och för mycket subventioner?
Stackars Åkesson, som ska styra Skåne med borgtarna. Alla som avgår från nämnder i regionen ska få en gåva värd nästan 2000 spänn. Kan jag köpa medicin för pengarna tro?

På jobbet har det också rullat på. Tycker att vi på min avdelning fixar detta med ekologisk medvetenhet rätt okej. det kan dock vara frustrerande att allt i förskolan är på mikronivå. Det går långsamt. Julen är däremot ett kapitel för sig. Förskolan fosrtar in i en norm som handlar om kristendom och prylar. Med vilken rätt då. Kärrringarna på storabarnsavdelningen har inte bara varit i kyrkan, dom har dessutom bestämt att alla föräldrar ska ta med sig en julklapp per barn till julfesten.
De som inte gjort det "i tid" för sitt namn anslaget på anslagstavlan!
Snart lucia med.
Hoppas riktigt många pojkar vill vara lucior eller tärnor.
Ser fram emot den diskussionen i arbetslaget!

Musik: "Because the night" - Patti Smith

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smittade jag dig med min Smith-mani? :)

Anonym sa...

Är det sant att man får sitt namn uppsatt?

Gräsligt... Ska skicka Makalösas film till ditt dagis...

Anders sa...

em: du smittade!

Helene: Jo, det var dessvärre sant!