14 december 2006

Ju mer jag funderar, desto mer förbannad blir jag på föreläsaren från i tisdags, Nils Simonsson. Hans grundbudskap är positivt och han ger goda handfasta råd. Men så kommer det. "Mona Sahlin har bestämt att män och kvinnor är exakt likadana.". Halva Västra innerstadens ledningsorganisation jublar, i strid mot alla styrdokument. Sen påstår mannen att omega 3 funkar lika bra som SSRI-preparat mot depressioner. Yeah, right. Om det rådet blev allmänt känt, skulle människor lida i onödan och rent av dö. Sen fortsätter populismen med dissning av Lars Norén och alla andra som gillar svårare saker än Eva Rydberg och Thore Skogman. Najs. Välfunnet. Eller inte. Antiintellektualism är aldrig fint. Sånt leder via Bert Karlsson ner mot fascismens avgrund. Oavsett hur väl man än menar.

Såg filmen om Cash igår igen, denna gången med min äldste son.
Cash is king.
For sure.

Känner för att göra revolution i Västra innerstaden. En bomb på femmans torg, sjöng Sloboban på sin tid. Men, shit, nästa vecka väljs jag av kf till andre vice i tekniska nämnden. Och jag är kommunal tjänsteman. Och korthårig. Inte ens en jävla piercing, har jag.


Pjäs: "Kaos är granne med Gud" - Lars Norén

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit av en slump ... och måste väl säga att omega 3 vs SSRI-preparat låter ungefär som natt vs dag ....

Anonym sa...

Visst älskar vi både antiintellektualism och neokonservatism!

Anders sa...

det märkliga är ju att Malmös styre radikaliserats efter valet, typ. Det borde kanske slå igenom lite, eller?