05 december 2006

Fick en gås.

Fick en ful porslinsgås med ett rödgult band runt halsen som avskedsgåva från Skånetrafiken. Ska jag skratta eller gråta åt det? Dum som en gås eller vatten på en gås. Ja, du.
Annars vardt en lättsam stämning trots att vi beslutade om den största investeringen i Skånetrafikens historia. Tåg för 2,2 miljarder...
Inga sura miner från s eller v för vårt sidbyte. God mat med. Fortfarande förbannad för att jag är petad. Så in i helvete. Men livet går vidare. Idag kom jag i alla fall ihåg min tvättid. I morgon är det jobb som vanligt. Och godisungarna är här. Det blir längre och längre turer hem från dagis i takt med att sexårsmotorikenväxer till. Det ska gås balansgång, klättras över stenar och hoppas lite här och där. Och så snackar vi. Åttaåringen är inte längre säker på at han kommer att platsa i FC Barcelona. Det tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att få en gåsjävel. Herregud vad sorgligt. Tacka din lyckliga stjärna att du slipper det töntiga företaget nu.

Anders sa...

Jag får försöka se det så. Tack, Sofia!