18 november 2006

Vuxen. (2)

Skrev en hel post som bara drog sin väg i bloggerspacet.
Och nu minns jag inte vad den handlade om.
Så viktigt var tydligen det.
Om vi fortsätter på vuxen-temat från häromdan, så innebär ju detta att bli vuxen att föräldrarna inte längre har något inflytande över en, i varje fall inte formelllt.
Så när ens dotter väljer helt fel i ens ögon, kan man bara säga: älskling jag finns här om du behöver mig, jag ställer upp vad du än gör, väljer eller är. Och frågar du vad jag tycker ska jag säga det till dig....
Nu bor hon i Rinkeby; inget att säga om det, nånstans ska man ju börja och det kan kanske vara lika så bra att gettoromantiken blir avplockad tidigt. Det är inte några glada rappare som möster dig i miljonprogramsområdena, utan nedlagda postkontor, tristess och långt till allt. Tids nog vill man kämpa sig därifrån. Bra det.

Musik: "Det här är ditt land"

Inga kommentarer: