15 november 2006

Tre namn jag skulle vilja vara döpt till:
Sebastian
Evert
Johannes

Tre saker jag gör dagligen:
Pratar med grodan
Sitter vid datorn
Läser tidningen.

Tre tillfällen jag ofta gråter:
Begravningar
När livets bekymmer klumpar ihop sig
När jag ser "A lovesong for Bobby Long"

Tre filmer jag aldrig får nog av:
Notting Hill
Gudfadern
Festen
Gökboet
(fyra, jag vet..)

Tre saker inte många vet om mig:
Jag talar flytande danska
Jag är hemligt förälskad i Floda
Jag är utbildad spårvagnskonduktör

Tre saker jag gärna gör när jag är ensam:
Läser
Dricker kaffe
Surfar .

Tre program jag gärna tittar på:
Six feet under
Vita huset
Anna Pihl

Tre saker som jag är utomordentligt bra på:
Peppa andra
Dissa mig själv
Skriva

Tre saker som jag skulle vilja lära mig:
Strukturera min tilvaro
Måla
Snickra

Tre förebilder:
Bengt Westerberg
Joschka Fischer
Margot Wallström

Tre saker jag har om 10 år:
En hustru/sambo.
Ett annat jobb
Ordning och reda

Tre ord/uttryck jag tycker bör användas mer:
Liv
Lust
Lärdom

Tre skivor jag pushar för idag:
Johnny Cash at Folsom prison
Musiken ur "Chariots of Fire"
Eva Cassidy (vad som helst)

Tre personer jag skulle vilja besvarade samma frågor:
Jesus kristus
Zirie
George W Bush

Tre avslutande övriga grejer:
Arbeta som om du hade evigt liv
Älska som om varje dag var den sista
Dansa som om ingen såg dig

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar dig utifrån dina förebilder, Margot, Bengt och Joschka! Att du dessutom är utbildad spårvagnskonduktör och värnar om barnperspektivet gör saken än bättre!