06 november 2006

Slottsskogen

Hon skickar mig en leende bild på sig själv från Slottsskogen.
Hon har funnits i mitt liv sedan januari, men den där parken har varit med mig alltid.
Det var barndomens söndagspromenader, när vi trodde att tomten bodde i en av dom små stugorna. Pliktas fantastiska rustchbana, sälar, pingvner, älgar och barnens zoo.
Fika i björngårdsvillan.
Sen via minigolfen drar minnet till tonårens ölkassar i Azaleadalen.
Mats spydde när han skulle lära sig dricka öl och vi andra skrattade och längtade efter kärleken. Förra sommaren när jag låg på en filt och läste; nydumpad från min första förälkelse efter separationen repade jag mig och blev snabbt hel och vanligt längtansfull igen.
Och varje år i maj, jag och tusentals andra springer för glädjen och och tillsammans och hejarop från mångdubbelt fler vid sidorna.
Så det är klart att en bild på henne...HON..där är helt rätt.

Musik: "Bara om min älskade väntar" - Nationalteatern

1 kommentar:

Zirie sa...

Endel har det bara...helt enkelt...

Lite som:

" You lift my spirit, take me higher, make me Fly. Touch the moon up in the sky. When you are mine. You lift me higher take my spirit. Make it fly Where all new wonders will appear."
("Lift", Poets Of the Fall, 2005)

????

Jaja jag har fått ngn form av jäkla text noja just nu... ;-)