19 november 2006

På.

Tog en promenad ner till gymet mitt på förmidagen. Snackade i telefon så jag kom försent till spinningen, men jag sprang på band och lyfte skrot istället.
Väger för mycket, en stillasittande månad har gjort sitt till.
Skall tillbaka till formen jag hade vid maran först och i maj ska jag sätta pers på varvet.
Så det så.
Dagens filosofiska fundering handlar om att jag är så jäkla impulsiv.
Det tar tagit mig till intressanta ställen, men gör också att det ofta blir fort och fel, som min lärare på ledarskapskursen sa en gång i tiden.
Festina lente, att skynda långsamt, kan vara en bra slogan.
Det försvinner inte.

musik: "Hyper-ballad" - Björk

2 kommentarer:

Magnus Levin sa...

är det götebordsvarvet som lockar i maj eller? Funderar också på det men jag har aldrig sprungit det och då startar man väl sist av alla 35tusen...

Anders sa...

Jo, man får starta sist, men det är inte så farligt som man skulle kunna tro. Lite trångt i Säldammsbacken och när man ska på och av Älvsborgsbron. Annars är det helt okej.