17 november 2006

Kul med depression?

Nu är det två gånger på samma dag som jag serhöstdepression användas i reklamen; en gång för nåt nöjesställe på Söder i Stockholm och en gång för SAS.
Jag är kanske gnällig eller överkänslig, men hur kul är det egentligen?
Depression är en sjukdom som inte bara plågar människor och deras omgivning, utan faktiskt tar livet av folk. Den är behandlingsbar och jag går gärna ut eller reser bort, men inte fan blir någon frisk av det. Så, nu har jag gnällt av mig.

Sonen är Alien i maskeraden på dagis. En Alien bland prinsessor och poliser!
Har man lyckats med sin uppfostran då?

Musik: "2001: A Space Odessey"

4 kommentarer:

MissParker sa...

Det kan man väl gott få göra!

Sedan att det är en öm tå för en del (och dig), inte så mycket att göra något åt (rent krasst).
Det finns alltid någon som inte tycker att skämtet/n är roliga.

Han är cool din alien du!

Anders sa...

John Cleese sa nån gång att man inte ska skämta om folk som redan är i underläge. Bra sagt, tycker jag.

Zirie sa...

Om han går som alien har man väl lyckats väldigt. Då går han ju som han känner för o inte som alla andra gör.

Vad det gäller att skämta om känsliga saker så tror jag iofs att man mår rätt gott om man kan se med en viss humor på det mesta. Man kan ju tänla sig för iofs, ett företag som sas kanske inte bör använda det i reklamsyfte medans ett humor gäng mycket väl kan göra det. imho.

~Zirie

Anders sa...

Nöjesstället skrev på sin hemsida: "Vi har inte höstdepression".
Kul?
Ömma tår?
Bedöm själva!