05 november 2006

Aktivt föräldraskap.

Minstebror uppfinner, mellanbror spelar playstation och storebror är hos moster i Helsingborg. Känner ånyo att jag är en dålig förälder; särskilt när jag hör om präktiga bakprojekt och pysselaktiviteter. Jag vill sitta vid datorn och jag vill läsa min enkla deckare, som ändå är spännande och engagerande.
Så vill jag ha min söndag.
Slåss mellan vill och borde och försöker intala mig att det är okej, eftersom jag faktiskt har läkarintyg på att jag är energifattig.
Men i grunden får jag acceptera att jag inte är pysselfarsan eller präktiga utflyktsföräldern.
Tar dom till muséet och på fotboll, men har ingen större lust att leka med dom.
Det kan vara bra eller inte, men det är sån jag är.
Förmodligen hade det känts annorlunda om jag hade dom mer; annorlunda och coolare.
Då hade jag inte skrivit detta försvarstal.

Musik: "Ik wil ´T niet pikken" - Cornelis Wreeswijk

1 kommentar:

Zirie sa...

sa jag förresten att jag ska inreda vrsta "ateljen" här hemma när vi blir själva O. o jag? I riktigt sann förskollärar stil. ROFL.... nja... jag ska iofs ha ett photo / pyssel rum.... om vi blir kvar i huset... frågan är hur det komemr användas.

Du leka... jag leker inte så mkt med O... o han är själv. Dina är ju ialla fall 2 eller tom 3 mellan varven...

O, tänkte upfinna en robot som fixade våran mat.
"För ni tycker ju om att spela erat spel och så tycker ni om att leka med mig och om vi slipper laga mat så blir det mer tid över till dom grejerna"

Nä njut av söndagen... eller ja.. söndagarna... den igår är ju över.

/K

~Z