04 oktober 2006

Values

Man skulle tänka sig ett hus med en veranda och sig själv sitttandes på denna som gammal. Sen skulle man tänka sig ett litet barn som kom fram, hoppade upp i ens knä och frågade vad som varit riktigt viktigt i livet. om tankarna fladdrade iväg, skulle man inte värdera det, utan bara stilla återföra sina tankar på rätt bana,
Ja, jag fick anstränga mig för att inte tänka på ett blått litet hus i Floda, så jag tänkte mig ett rött trähus omgiven av granskog nånstans i mellansverige.
Fat chance att jag någonsin bor så, men nåt av mina barn, kanske.
Senaste veckan har varit mycket rörig, det vet ni.
Konstigt vore det väl annars.
Men just då fick jag ett lugn som jag annars saknat.
Tänkte på allt jag kan och vill och såg mitt liv, som det kan tänkas bli.
Så jag satt där med ett leende.
Vill hemskt gärna bli gammal
Och nu har jag tänkt hur det kan tänkas se ut när jag en gång lägger det aktiva livet bakom mig.

Values - det som är viktigt i livet ska man träna sig på att fokusera på.
Det ter sig självklart när jag tänker på det.
Det kommer att bli bra.

Och min bästa vän lämnar mig inte, var så säker, oavsett var, hur och vad saker händer.
Om hon så inte fattar det själv, så är hon med mig, one way or the other.

Musik: "When I´m 64" - Beatles

Inga kommentarer: