03 oktober 2006

Svart sjuka eller svart humor?

Idag klockan 10.10 kommer ett program på radion om svartsjuka.
En familjeterapeut ger råd...
Svart sjuka eller svart humor?

Nu är det så dags.

När det drabbade mig i våras/somras var det som att ha fått cancer...det släppte inte och det påverkade hela mig och allt jag gjorde..
Svartsjuka var nånting som jag egentligen bara hört talas om hos andra och starkt moraliserat över. Älskar man varandra, så litar man på varandra och sånt där.
Men blir man misstänksam så blir man och då ser man det man vill se; det som passar in i mönstret. Nu sitter jag där jag sitter/ligger där jag ligger och jag vet inte vad det ena eller andra kunde inneburit om det vore annorlunda.

Jag är så trött.

Jag behver vila.

Jag vaknar pigg, men sen tryter orken.

Orka...


Musik: "If I could turn back time" - Cher

Inga kommentarer: