11 oktober 2006

Sömnlös i Malmö

Ligger i soffan och lyssnar på statsministerns långa, långa regeringsförklaring.
Har tagit in täcke och kudde.
Det kunde vara hur mysigt som helst, men jag känner mig onyttig och är hur trött som helst.
Jag står precis som statsminstern för arbetslinjen och tycker inte att jag förtjänar at vara hemma.
Borde göra nytta.
En slags baksmälla efter en trevlig kväll/tidig natt vid datorn och efter en dag med långa, långa samtal och konverationer, hopp, förtvivlan och sen hopp igen.
La mig sent och när mobilen sjöng ut temat från "Sällskapsresan", så var jag fortfarande vaken. Tidningen hade inte kommit.
Det får bli kaffe och partiledardebatt.
Helt okej.

Musik: "Ingen kommer undan politiken" - Marie Bergman

1 kommentar:

Zirie sa...

Regeringsförklaring, soffa m kudde o täcke o du skriver mysigt.
Snälla du... regeringsförklaring o mysigt i samma mening. Om du ändåsagt Discovery Nature elelr ngt i den stilen... då hade jag vart me ;-)

Nåja. Mys på så länge du behöver. Du är ju knappast hemma för nöjes skull.

~Zirie