12 oktober 2006

Nej, den pausen varade ju inte så länge den....

Mitt mående förbättras gradvis, märker jag.
Terapin hjälper och medicinen, får jag nog anta.
Att driva sin egen linje, att acceptera sina känslor och leva med dom är ett bärande tema i gruppen. Dom flesta av oss har varit måna om att vara andra till lags och populära, även om det kan ha sett ut som om man är självständig och stark.
Man har alltid rätt til sina tankar och sina åsikter.
Man kan inte räkna med att alltid vinna eller få rätt, men man måste för sitt mående driva sin linje och visa var man stär för.
Två konfrontationer denna vecka visar just detta för mig.
I det ena fallet vann jag och i det andra förlorade jag, men jag hävdade det som jag menade är rätt och därför mår jag bättre än jag annars skulle gjort.

Och livet är som en pizza, man tror man vet vad det innehåller.....

Musik: "Love reign over me" - The Who

2 kommentarer:

Zirie sa...

Säger man vad man menar tror jag aldrig man förlorar, inte i förhållande till sig själv. I förhållande till andra o på det stora hela kanske men att vara sig själv trogen måste väga mer i längden.
Fast det är svårt, jäkligt svårt.

Anders sa...

Det är verkligen svårt, men andra måste veta var dom har mig och jag var jag har dom, även om konsekvenserna kan vara sorgliga.