20 oktober 2006

Click

Filmen handlar om en man som får en unviversalfjärrkontroll som han kan klicka sig genom hela livet med och framför allt snabbspola sig förbi allt som är tråkigt.
Det är en djupt moralisk historia som i slutändan handlar om samma som Values, att man ska välja vad som är viktigt i livet och inte slösa bort sitt liv.
Just det känns lite ångestfyllt för mig.
Jag sitter aldeles för mycket vid datorn och är för lite ute bland folk, trots att jag är ett socialt djur och festmänniska av rang. Mitt behov av att bli bekräftad har gjort att jag varit alltför anpasslig och kappvändande, även om det inte verkade så. Och henne var jag så rädd att förlora att det tog rätt konstiga vägar.
Jag har mått för dåligt för länge och vet egentligen inte vart jag ska ta vägen jobbmässigt och på andra fronter. Jag sliter med att jag inte tycker att jag uppnåt nåt av värde, men å andra sidan är jag inte så säker på vad det skulle varit.
Filmen slutar lyckligt och mitt liv kommer jag också att reda upp på nåt sätt.
Med tiden kommer jag att kunna höja blicken från min egen navel.

Musik: "Sisters of mercy" - Leonard Cohen

Inga kommentarer: