19 september 2006

Tröjor jag aldrig slänger.

En tröja jag inte vill skiljas från är en snart genomsinlig T-shirt från Jerusalem.
På bilden ser man den klassiska vyn med klippdomen och andra highlights från old city.
Det står Jerusalem på hebreiska, engelska och arabiska. Jag hade massor av tröjor med mig hem från den resan, men detta är den sista kvarvarande.
Nån har dottern stulit; den med texten "Palestine" och ett grönskande träd.
Hmmm...undrar om hon fortfarande har den på sig ibland.

Min allra äldsta ännu fungerande tröja är från -78 eller nåt. Farsan var i USA och köpte ett joggingset i nån obestämbar färg. En sweatshirt med dito byxor till, sånt som man kan se amerikaner jogga i i gamla serier. I verkligheten springer man bara i sweatshirt om man är självplågare. Och brallorna är borta sen länge; hade nog aldrig på mig dom nån endaste gång. Från samma resa härstammar en Van Halen-skiva, som jag nog aldrig spelat. Gillade aldrig Van Halen, men det kunde ju inte farsan veta.



"Summer of 69" - Bryan Adams

1 kommentar:

Sara sa...

Det har hon, jag har sett henne i den ett antal gånger. Finns nån bokus-tröja också som är ett arv från dig tror jag? ;)