18 september 2006

På Gamla Ullevi i lördags hade jag min "GAIS ALLSVENSKAN 2006"-tröja på mig.
Lite stolt över den är jag.
Köpte den på plats i Landskrona förra hösten, direkt efter att domaren blåst av matchen och GAIS var tillbaka.
Alla Landskronabor gick ut från IP med hängande huvud. Stackars dom.
Landskrona har jag varit sammanlagt tre gånger i.
En gång för att provåka trådbussen, en gång var jag på muséet och så då i höstas när vi slog ut dom ur allsvenskan. Stan verkade bestå av invandrargäng, sossepampar och whitetrash.
Sossepamparna heter Karlsson i efternamn och är far, son och kusin, eller hur det nu var. Nordkorea?
En riktig loserstad med nedlagt varv, kasst fotbollslag och behov av syndabockar.
Så jag blev bara så där förvånad över att Sverigedemokraterna tog 22 procent i valet.

På gamla i lördags var det en aktion med rasismen inom idrotten.
Och visst såg jag några rakade skallar i klacken.
Idioter finns överallt.

Men på vissa håll är dom fler än på andra.
Säkert utlänningarnas fel att BoIS åkte ut också.
Mitt förslag är: låt SD regera i Landskrona!
Låt dom göra bort sig en gång för alla.
SD-puckona som aldrig lyckas få fullt manskap när det är fullmäktige och som har sammanlagt EN åsikt. Vad fan skulle dom göra om dom tvingades göra budgetar och prioritera.
Skulle bli en rätt kul syn!



Musik: "White man in Hammersmith palais" - Clash

Inga kommentarer: