22 september 2006

Min idol blev en gnällspik!

Nej, jag menar inte Lundell.
Jag har haft fler idoler.
Den störste av mina politiska idoler (pre-Joschka!) hette Birger Schlaug och var språkrör när jag satt i PS under den vedervärdiga tiden när partiet stod utanför riksdagen.
Och när vi tog oss tillbaka, så var det tack vare honom.
Tuff och cool i debatter, den bäste, den som lärde mig alla fula trick jag kan....
En smart kille med engagemang som aldrig sinade.
Nu hör jag att han lämnat partiet och är nån slags fri skribent som skriver böcker om Elvis och sådär.
Det får han gärna göra, även om nog inte är nån läsning för mig, precis.
Däremot läser jag noga när han hackar sönder sitt gamla parti på DN-debatt.
En gnällspik, som tycker att det var bättre förr och som inte ens verkar fatta att det går bättre för partiet än nånsinn. Vi har fått mer gjort, vi har samarbetat med den trötte Persson....och ändå växer vi.
En del konstigheter finns det för all del i partiet (inte minst EU-politiken!) - men 'äntligen säger vi rakt ut att vi vill regera; att vi vill ha makt.

Det är synd att min idol blev en gnällspik.
Men det går att leva med, särskilt som mp är starkt och välorganiserat som fan.
Och snart är det 2010!
Då ska vi in i regeringen Wallström...
Gärna med en ny europapolitik!


Musik: "Don´t be cruel" - Elvis Presley

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa! Jag har hittat dig igen :)

Anders sa...

Jag har väl varit här hela tiden? Eller?