02 september 2006

Hon hade aldrig ätit falafel.

Röstade.
Vi gick på stan och kollade i affärer och på folk.
Hon hade aldrig ätit falafel, tänk er det, Malmöbor!
Så mitt i köpcentrat kunde man rösta och det gjorde jag.
Kryssade mig själv i regionvalet, Karin till riksdagen och någon i kommunvalet med.
Krysset på mig själv var för formens skull, det är Åkesson som tar platsen och skall vara så.
Får jag syssla med mina trafikfrågor är jag nöjd.
Det enda som bekymrar mig är om alternativmedicinare får för stort inflytande i partiet.
Kan återkomma till det vid annat tillfälle.
Demokratin är härlig.
Före mig i valkön stod en man som frågade var Sverigedemokraternas valsedlar fanns.
Han såg inte ut som nån rasist, utan pratade dalmål.
Konstigt, va?
Så träffar vi Allan vid Gustav, som alltid trevlig och social, trots att våra åsikter är så olika.
Men det stora med dagen är att gå med henne på stan.
Att vara med henne, andas och känna hennes närvaro är stort och rätt.

Musik. "How can I keep from singing" -Eva Cassidy

Inga kommentarer: