21 juni 2006

Väntar på åska.

Min gud, vilken patetisk figur jag har varit under några veckors tid, tänker jag när jag går med dagisungarna genom parken.
Skall vara restriktivare och mer eftertänksam.
Skydda mig och mina kära bättre.
Synd, annars, för jag tror ju på total öppenhet...egentligen.
Dagisungarna fick klättra upp och ner för höga kullar och gå till konsthallen och se en kul utställning med flyg som tema.
Hatar snacket om att man ska lära sig av barn, men ett kan jag lära och det är att ta dagen lite mer som den kommer och plocka blommorna längs vägen.
Regnar det i morgon, så regnar det i morgon, men just idag är det sol. Jag ska försöka nöja mig med det.

Nu spelar två söner kalaha och en tittar på. Fotbollen står på i bakgrunden.
Det är dags att botanisera i köket och hitta nåt gott.
Friden lägger sig över ett hett Värnhem, som verkar vänta på åska.

Inga kommentarer: